Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
13. august 2014 14:00
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Ott Mesikäpp. Foto: Rando Aav

Ralli katkestanud Ott Mesikäpa sihiks oli poodiumikoht

8.-9. augustil sõideti "300 järve ralli" raames Leedu ja Läti teedel "Lada VFTS Cup", kus eestlastest läksid kõige ambitsioonikamate plaanidega starti Ott Mesikäpp ja Uku Heldna.

"Leedu ralli algas kerge šokiga," tunnistas Ott Mesikäpp. Ta põhjendas: "Raja kirjutamine algas neljapäeval kell 7 hommikul, aga korraldajate arvates oleks olnud normaalne, kui paberid saab kätte alles kell neli õhtul. Pärast väikest vaidlust õnnestus lõuna ajal paberid kätte saada ja asuda legendi kirja panema. Olime juba kolm katset jõudnud kirja panna ning siis helistati võistluskeskusest ja teatati, et nad unustasid meile GPSi anda. Seega tuli võtta suund tagasi Lätti, võistluskeskusesse. Kõige selle tulemuseks oli see, et reede lõunaks, kui tuli ära anda rajakirjutamise kaardid, oli meil veel kolm kiiruskatset kirja panemata."

"Kuna silma järgi sõita ei saa, siis laenasime Kaido Vilult legendi ja kirjutasime puudu olevad katsed "enda keelde" ümber," jätkas Mesikäpp. "Lisaks lasin end reede õhtuse viimase katse starti viia ning otsustasin, et ma lihtsalt jooksen katse läbi. Abiks ikka, ei pea päris pimesi sõitma."

"Ralli ise algas raskelt. Viimane ralli enne Leedut oli mulle eelmise aasta Saaremaa ralli ning vahepeal polnud võimalust trenni teha. Üritasime enne Leedut ühe treeningu teha, aga tehnilise rikke tõttu seegi ebaõnnestus. Seega ralli esimesel katsel olin esimest korda Ukuga ühes autos. Ukul oli raskusi õige rütmi leidmisega ning ise olin "roostes" ja ebakindel. Vaatamata sellele püüdsime eesstartija poole katse pealt kinni. Õnneks tee ei tolmanud ja õnnestus üsna valutult mööda saada."

Teisel ja kolmandal katsel Mesikäpa sõul midagi erilist ei juhtunud. "Nende katsetega võis rahule jääda," kommenteeris peatselt 21-aastaseks saav Saku valla noormees.

"Neljas katse oli esimene katse, mis tuli sõita ilma legendita - kuna ise olin katse enne läbi jooksnud, siis mina umbes teadsin kuhu sõita, aga Uku nägi katset esimest korda. Tulemuseks palju nalja ning üldse mitte halb aeg."

Esimese päeva lõpuks olid Mesikäpp ja Heldna oma arvestuses neljandal kohal. "Rallile minnes arvestasin, et ilmselt umbes 5-6 kiiret sõitjat saab olema. Kuna esimese päeva lõpuks asetsesime neljandal kohal, siis sealt edasi oli eesmärgiks tõusta nii kõrgele kui vähegi võimalik, aga eesmärgiks oli vähemalt poodiumikoht."

"Teine päev algas paljulubavalt, Uku leidis hea rütmi ning enda enesekindlus kasvas iga katsega," jätkas Mesikäpp. "Viiendal katsel oli paaris kohas eessõitja tolm üleval ning ühes mahapöördes tuli seetõttu teha spinn. Suure hüppe peal oli plaan seekord mitte hüpata, aga kahjuks kukkus välja ikka nii nagu alati ja tuli soovitust suurem õhulend."

"Kuues katse tuli jälle sõita Vilu legendiga. Ainult, et seekord ei olnud ei mina ega Uku katset näinud. Otsustasime, et võtame rahulikult ning naudime. Tulemuseks tagasihoidlik aeg," lausus Ott Mesikäpp.

"Seitsmes katse läks väga hästi ja sujuvalt, kuni 5 km enne katse lõppu püüdsime eespool startinu kinni. Seekord jäime aga tolmukotti ning kaotasime sellega palju aega. Kaheksandal katsel tuli juba õige sõidurütm sisse ja kõik sujus veatult, kuni järsku lõi selline müra autosse, et arvasime, et rehv on velje pealt maas. Sõitsime rahulikult katse lõpuni ja suureks imestuseks saime katselt teise aja, kuid autost väljudes avastasime, et kõik rattad terved. Nõutus olekus võtsime vastu otsuse, et hoolduses teeme selgeks, mis järgi andis. Et sõidame seni, kuni raja äärde jääme. Meie õnneks järgmine katse jäeti ära ning saime minna autot hooldusalasse remontima. Seal selgus, et suure hüppe peal olid generaatori poldid ära murdunud ning karter vigastada saanud. Kuna olime kõigest 5 sekundi kaugusel teisest kohast, siis otsustasime, et üritame ikka lõpuni jõuda."

Hooldusalas lappisid mehed autot kokku ja kahe minutlise hilinemisega tuiskasid nad ralli pikima, 40 km pikkuse katse starti. "Siis oli peas ainuke mõte, et auto vastu peaks," ütles Mesikäpp. "Kahjuks saime sõita kõigest esimese pidurduseni. Karterist oli õli pritsinud piduritele ning selle tulemusel tuli natuke võsast näpistada. Üritasime küll lõpuni sõita, kuid 8 km enne katse lõppu pidime lõplikult raja äärde parkima - mootoris polnud enam tilkagi õli."

"Tulemus oli täielik pettumus, kuid rallilt saadud kogemus ja emotsioon hindamatud," lisas Ott Mesikäpp, kes nelja aasta jooksul osalenud 17 rallil, 33 rahvaspordivõistlusel ja mitmetel jäärajavõistlustel.

Eestlastest said "Lada VFTS Cup" arvestuses äsjaselt võistluselt ainsana lõppresultaadi kirja Alari Sillaste - Arvo Liimann. Moskvitšil sõitnud mehed lõpetasid ralli selles arvestuses 6. kohaga.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia