Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Leedus «300 Järve Rallil» stardib üle saja võistluspaari |
|
Leedus «300 Järve Rallil» stardib üle saja võistluspaari
Nädala pärast peetakse Leedus "300 Järve Ralli", kus esialgsetel andmetel on startimas ühtekokku 101 ekipaaži. Võistlejaid on Lätist, Leedust, Eestist, Venemaalt, Valgevenest, Ukrainast, Kasahstanist, Poolast, Soomest ja Suurbritanniast.
Läti ja Leedu autoralli meistrivõistluste järgmine etapp, samuti Põhja-Euroopa regiooni meistrisarja järjekordne osavõistlus viiakse läbi 8.-9. augustil Zarasai ümbruse kruusa- ja asfaltteedel. Oma osavõtust teatas korraldajaile kokku 101 võistluspaari. Võrdlemisi palju on seekord rajale minemas ka eestlasi, praeguse seisuga kümme meeskonda.
Üsna varakult panid end rallile kirja ka Raul Jeets - Andrus Toom, kuid karm väljasõit Estonia ralli 14 kiiruskatsel kustutas tartlaste lootused taas Leedus võistelda. "Korra oleme seal võistlemas käinud, kuid siis pidime ralli kahjuks katkestama. Leedu rallikorraldus oli läinud aastal hea. Tegemist on Leedus sõidetava kõige väärikama autoralliga ja teede valik oli meie jaoks tohutu üllatus. Tegu on äärmiselt toreda ja ka ralli mõistes väga toreda piirkonnaga. Teed olid väga tehnilised, kiired ja sõitjailt palju nõudvad," rääkis Jeets.
Tänavu ulatub võistlusraja kogupikkus üle 430 kilomeetri, millest kiiruskatsetel läbitakse 139,37 kilomeetrit. Katseid kokku on 12. Start antakse rallile Zarasai linnast 8. augustil kell pool neli päeval. Avapäeval on kavas neli kiiruskatset, üldpikkusega 32 kilomeetrit. Märksa tõsisem väljakutse saab võistlejatele olema teine rallipäev, mil võisteldakse kaheksal kiiruskatsel ning seejuures sõidetakse võidu ka ligi 40 pikkusel kiiruskatsel.
Esmakordselt Leedu autoralli ajaloos osalevad 20 esimest võistluspaari ralli eel kvalifikatsioonikatsel. Kümme kiireimat neist saavad enesele valida esimeseks päevaks stardipositsiooni. Teised kümme saavad stardikoha vastavalt kvalifikatsioonikatse paremusjärjestusele. Kvalifikatsioonikatse viiakse läbi samas kohas, kus neljapäeval toimub testikatse.
Võistlusele lisab omajagu vürtsi spetsiaalne masinaklass "Lada VFTS", kus võisteldakse Ladade ja Moskvitšidega. Rallisõbrad saavad n-ö ajaloolise võistlusklassi autosid kiiruskatsetel näha enne kiireid võistlusmasinaid. Ilmselt on selles klassis üheks põnevamaks vaatamisväärsuseks Iževski tehasesõitjate võistlusauto IŽ 2126.
Publikule pakuvad teist aastat järjest silmailu ka ralliveokad. Veoautodega on Leedus startimas Kaido Vilu - Andrus Markson, Kristo Laadre - Andres Lichtfeldt, Jüri Lindmets - Nele Helü ja Rainer Tuberik - Raido Vetesina.
Päris esimest võistlusnumbrit saab eelseisval autorallil kandma leedukate Ramunas Čapkauskase ja Tomas Šipkauskase Mitsubishi Lancer Evo 9. Teise võistlusnumbri all teevad ralli kaasa Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks ja kolmanda numbri all lähevad rajale Vytautas Švedas - Žilvinas Sakalauskas.
Ühed kaugemad külalised eelseisval võistlusel on Josh Cornwell ja Dai Roberts, kes Leedus kunagi varem ei ole võistelnud. Suurbritannia rallipaar asub starti autol Ford Fiesta R2, esindades tiimi Baltic Motorsport Promotion.
Eestlastest teevad nn suure ralli kaasa Vallo Nuuter - Alari Kupri, kelle võistlusautoks BMW M3 ning Karl Martin Volver - Margus Jõerand, kes jätkavad võistlemist Ford Focusel.
Ralli korraldajad on lubanud organiseerida mullusest veelgi parema võistluse, seda nii sõitjate kui ka pealtvaatajate jaoks. Üldvõitjaile on aga eriauhind rehvitootjalt DMACK - jooks tuliuusi kruusarehve.
Pealtvaatajale maksab rallipass 10 eurot. Ralli organisaatorid kutsuvad: "Tulge vaatama! Võtke kaasa rahakott, telk, fänniatribuutika, riigilipp ja hea tuju!"
|
|
|
|