Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > «Ametnikud ei ole selleks, et kedagi konkreetselt kiusata» |
|
«Ametnikud ei ole selleks, et kedagi konkreetselt kiusata»
|
Loe lisaks |
|
|
Saaremaa rahvasprindil avaldas osa võistlejaist arvamust, et võistlusautode tehnilist kontrolli teostati liiga karmikäeliselt. Võistlusel ametikohuseid täitnud Eesti Autospordi Liidu tehnikakolleegiumi liige Tõnu Sepp tõrjub süüdistusi väitega, et kontroll ei olnud tavalisest karmim.
"Sõitjad, kelle autod ja varustus olid korrektsed ning vastasid antud distsipliini tehnilistele tingimustele, läbisid ilma igasuguste probleemideta ka tehnilise kontrolli," lausus Tõnu Sepp.
"Kahjuks on siiani võistlejaid, kes ei ole tutvunud kohaste reeglitega. Siinkohal soovitan seda, et lugeda enne võistlust läbi hooaega puudutavad üldeeskirjad ning samuti konkreetse võistluse juhendi, sest nende alusel teevad oma tööd ka kohtunikud ja ametnikud. Võistlusmäärusi tundes ei teki vaidlusi ja probleeme elementaarsete asjade üle. Erandiks ei ole mitte ükski võistlustel osalev klass - reeglid on identsed kõigi jaoks, olenemata auto vedavast sillast."
Ta jätkas: "Minu jaoks on murettekitav see, et olen mõne auto probleemidele ja vigadele viidanud korduvalt, kuid ikka ja jälle tullakse võistlusele samamoodi, justkui proovima, et äkki sel korral õnnestub niimoodi rajale saada. Mul on hea meel, et näiteks rahvaspordis kasutatavate kiivrite olukord on küll pisut paranenud, kuid kahjuks tuleb ikka igal võistlusel siiani üks-kaks kiivrit lubamatuks tunnistada. Samas on viimasel ajal olnud probleeme roolidega - ärge palun ostke oma autodesse "no name" tootja asju - esiteks on need ohtlikud teile endale ning teiseks on küllalt suur tõenäosus, et tehniline kontroll teid nendega sõitma ei lase. Loomulikult on ka väga korrektseid võistlejaid, kellega ei ole kunagi probleeme, kes tunnevad reegleid ja kellaaegasid."
"Reeglid, tehnilised tingimused ning võistluste ametnikud ei ole selleks, et kedagi konkreetselt kiusata, vaid et viidata puudustele, tagada võistlejate turvalisus ning tehnika ja tingimuste võrdsus," jätkas ta. "Ja siinkohal soovin kindlasti mainida ka seda, et taolisi probleeme ei ole kunagi näiteks ei rallis ega rallikrossis - reeglid ja tingimused on kõigile võistlejatele ja mehaanikutele arusaadavad ning täitmiseks."
"Mis puudutab palju poleemikat tekitanud mootorite juhtajude kontrolli, siis nüüd ja edaspidi pööratakse neile kindlasti kõrgendatud tähelepanu, olenemata, millisesse klassi auto kuulub. Nii kontrolliti ka Saaremaal kõiki 4WD klassi autosid ning pisteliselt kiiremaid kaheveolisi. Mitte kellelgi ei olnud probleeme nende kättesaamisega ega näitamisega," rääkis Tõnu Sepp. Ta ütles, et kui palus ka Mait Pikkofil oma auto juhtaju ette näidata, vastas võistleja, et ei saa seda teha ning lahkus. "Mitte keegi ei keelanud temal võistelda, aga kuivõrd võistleja ei ilmunud enam tehnilisse kontrolli, siis ei olnud tal võimalik ka võistlusel startida. Sellise otsuse tegi võistleja ise. Nüüd hiljem alusetuid "süüdistusi" esitades võiks ja peaks ikkagi tuginema faktidele, mitte emotsioonidele. Ma olin ja olen olnud alati kättesaadav ning kõik minu otsused - väljaarvatud otseselt turvalisust puudutavad - on alati tehtud võistleja kasuks. Samuti kinnitas võitluse juht hiljem, et tema poole võistleja kaebusega tehnilise komisjoni tööle ei pöördunud."
Saaremaa rahvasprindil ei pääsenud starti kohalikud võistlejad, kelle sõiduki esiklaasis oli täke, mis auto omaniku Gert Virvese sõnul muutus "ämblikuvõrguks", kui tehnilise komisjoni esimees rusikaga sinna pihta lõi. Tõnu Sepp selgitas, et praguliste klaasidega võistlema ei lubata: "On ainult üks põhjus, miks mitte ühelgi autospordiga seotud alal ei lubata pragunenud klaase - see on sõitja turvalisuse huvides. Sõitmisel võib tekkida klaasitolm, mille sõitja sisse hingab või see satub silma. Kui esiklaasis on pragu, siis olen alati koputanud klaasi üle, et vaadata, kas see läheb edasi või mitte. Kui ei lähe, siis on olnud sõitjal võimalus see seestpoolt kinni teipida ning sõit ära sõita. Kui läheb edasi, siis sõitma seekord ei saa. Täpselt nii oli ka sel võistlusel. Rahvasprint ei ole erand."
Kuidas põhjendas Tõnu Sepp seda, et tehnilisele komisjonile autot esitades järgiti seekord piinliku täpsusega ka mitmesuguste esemete paiknemist autos ja keelati näiteks töökinnaste asetamine uksetaskusse? "Lahtised esemed autos on ohtlikud sõitjatele - seda eelkõige avariiolukorras ning ka sõitmist segavate faktoritena. Erandid ei ole ka töökindad, lahtised porimatid, tikutopsid, juuksenõelad, rahakotid, joogipudelid, ohukolmnurgad, tungrauad, rattamutrid, näpitsad, kruvikeerajad jne. Kes soovib, siis veebis on piisavalt videoid, kust vaadata, mis toimub lahtiste asjadega autos siis, kui näiteks pealtnäha tühine väljasõit aset leiab. Kuidas autos mõistlikult esemeid kinnitada saab - ka selles osas olen alati nõu andnud, kui on küsitud."
"Selleks, et luua sõitjatele võrdsed ja turvalised eeldused, on välja mõeldud reeglid - ja reeglid on täitmiseks, olenemata sellest, kes konkreetsel võistlusel täidavad ametnike ülesandeid või kas mingi reegliga nõustutakse või mitte," ütles Sepp.
"Loodan siiralt, et viimasel aja toimunud raske õnnetus ning mitmed ohtlikud väljasõidud on mõttekohaks ka kõigile sõitjatele, mitte ainult "kiusavatele" ametnikele. Mõistlik on teha endale selgeks, mis üldse on rahvaautosport ning paljudele annan kindlasti ka siinkohal soovituse - ehk on aeg astuda samm edasi ja teha see viimane investeering turvavarustusse ning tulla sõitma autorallit, rallisprinti või rallikrossi."
|
|
|
|