Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Margus Kiiver: Mulle on autosport hingelähedane
Äsja täitus Margus Kiiveril üks kuu uues ametis Eesti Autospordi Liidu peasekretärina. Selle perioodi jooksul on ta end töökohustustega kurssi viinud ning nagu ta ise väljendub - saab juba aru, mida tegema peab.
Eesti Autospordi Liidu senine peasekretär Martin Harak lahkus eelmisel kuul töölt ning samasse ametisse asus autospordisõpradele varasemast tuttav Margus Kiiver. "See juhtus üsna kiiresti. Oli kohtumine Martini ja osade juhatuse liikmetega, siis küsiti arvamust, kas ma oleksin valmis seda tööd tegema, kui vaja. Natuke mõtlesin, pidasin kodus nõu. Olles seda asja kõrvalt näinud, ma mingeid illusioone ei loonud. See töö nõuab ikkagi päris palju aega. Jõudsin arvamusele, et see on päris hea võimalus ennast proovile panna ja otsustasin huvitava väljakutse vastu võtta. Ütlesin, et olen nõus. Minu teada oli veel kandidaate, aga lõpuks võttis juhatus otsuse niimoodi vastu ja tehti ettepanek tööle asuda. Siis ütlesin jah," kirjeldab Margus Kiiver protsessi, kuidas sai temast Eesti autospordi katusorganisatsiooni peasekretär.
"Meil on täna autoliidu kontoris kolm inimest palgal. Minu ülesanded on samad, mis olid Martinil," jätkab Kiiver. Ta loetleb: "Peasekretäri ülesanne on see, et hoida kontorit töös. Teisalt tuleb tegeleda kõiksuguste erinevate projektidega. Kolmandaks tuleb olla kättesaadav. Tihtipeale inimesed soovivad veidi rääkida, nõu või arvamust küsida. Telefoniga rääkimist on hästi palju juurde tulnud. Ülesannete poole pealt on laias plaanis olulisim see, et hoida Eesti autosport heas vormis, sõna otseses mõttes."
"Minu sõnum autosportlastele on see, et tuleb julgelt suhelda. Kellelgi pole siiani muidugi ka mingeid suhtlemisraskusi minuga olnud. Küsige, kui midagi on. Kordan heameelega meie presidendi Ari Vataneni öeldut: see ei ole sinu või tema, ega kellegi kolmanda liit. See on meie liit!"
Ralliga on 39-aastane autospordi liidu peasekretär ammusest ajast sina-peal, ent nüüd tuleb tal koordineerida ka kardisporti, ringrada ja muid alasid. Margus Kiiver ütleb, et ta on tänu oma senisele tööle Eestis ilmselt üks vähestest, kes ka teiste distsipliinidega võrdlemisi hästi kursis.
"Ma olen auto- ja motosporti kajastanud erinevates võtmetes. Olen üks vähestest, kes Eesti autospordiga kõikide alade lõikes väga otseselt kokku puutunud. Tean inimesi, kes seal figureerivad ja neid alasid veavad. Nüüd püüan ma nendega tihedamalt lävida," räägib ta. "Üks asi, mida kindlasti soovin, on käia kõikide alaliitude komiteede koosolekutel. Rallikomiteega on lihtne - selle liige ma olen, aga selle liikmelisuse ma kavatsen peatada. Kõikides teistes komiteedes tahaks ära käia - üks asi on ennast tutvustada, teine asi on kuulata, mida nemad räägivad," ütleb Kiiver ja selgitab, et seda on vaja enese kurssi viimiseks. "Ma ei tea kõiki alasid peensusteni," tunnistab mees, kelle enda huvi autospordi vastu sai alguse juba lapsepõlves. Tallinna poisina käis ta Õismäel kardiringis, külastas pealinna lähiümbruses peetud autorallisid ja ei puudunud ka legendaarsetelt Harju KEKi rallikrossidelt. "Mingil hetkel tulid muud asjad peale, kuigi huvi autospordi vastu oli alati olemas. Kui töötasin Uuno raadios, viis Urmas Roosimaa mind ühele toona Suveralli nime kandnud rahvarallile ja pani istuma Raul Kulgevee kõrvale. See oli 2000ndate aastate alguses. Siis tuli raadiosaade Piloot ja sellest ajast alates on kerinud ja kerinud, kuni nüüd olen autospordi liidu peasekretäri koha peal."
Raadios ja teles töötamise kõrvalt on Margus Kiiver meediale edastanud läbi aastate ka pressiteateid, kas siis võistluse ametniku või mõne võistleja pressiesindajana. Meediaväljaannetele lubab ta üht-teist saata käesoleva hooaja lõpuni. "Mul on kokkulepe mõningate võistlejatega, et teeme selle hooaja kindlasti lõpuni ära. Ma ei taha neid panna sellesse olukorda, et nad peaksid kedagi otsima hakkama," lubab Margus Kiiver. "Mis puudutab autospordi liidu pressitööd, siis ma usun, et juba lähiajal saame tutvustada uut koostööpartnerit, kes minu nö töö üle võtab."
Autospordi liidu juhtimise võttis Margus Kiiver enda sõnu üle hetkel, kui seis autospordis tervikuna on suhteliselt hea. "Ma ei ütle, et olukord on ideaalne, sellest on asi kaugel. Aga meil on täna sportlased, kes sõidavad erinevatel distsipliinidel välisvõistlustel ja teevad seda edukalt. Meil on käima lükatud noorte pool. Meil peetakse suuri rahvusvahelisi võistlusi: ralli, drift, ringrada, rallikross," räägib ta. "Ma arvan, et suurim väljakutse uues ametis on see, et kõike veidi kõrgemale tasemele edasi viia. Et näiteks oleks noortel loogiline arenemise tee. Arengutrepp on hästi oluline! Täna võime rõõmu tunda selle üle, et meil on Ott Tänak, Kevin Korjus, Karl Kruuda, Hans Villemi, Martin Rump jt kiired sõitjad. Aga kui pole järelkasvu, võib-olla siis pole enam nii head seisu."
Margus Kiiver asus Eesti Autospordi Liidus tööle tähtajatu töölepingu alusel alates 21. juunist. Kui pika perioodi vältel kavatseb ta organisatsiooni juhtida? "No ikka tahaks olla," naerab Kiiver. "Mulle on autosport hingelähedane. Hobi ja töö ühendatuna on hea lahendus."
|
|
|
|