Mind on pikemat aega huvitanud kaardilugejate tegevus. Kahjuks ei ole sellekohast infot kuskilt kätte saanud. Tuttavaid rallimehi ka ei ole. Äkki mõni kaardilugeja on nõus avama saladuskatet oma tegevusest.
Mõned esmased küsimused:
1. Kuidas toimub rajalegendi koostamine ? 2. Mida sisaldab rajalegend ja milliseid tingmärke kasutatakse ? 3. Kuidas toimub kaardilugeja ja sõitja vaheline suhtlus sõidu ajal ? ( sidevahendid jne ) 4. Millised on kaardilugeja lisaülesanded ?
( Äkki keegi teab mingeid linke või viiteid kaardilugejate töömaile. )
Kusjuures üks asi on tähelepanuväärne. Mina kirjutan rada näiteks läppariga ja üli hea tuleb pole mingit ümber kirjutamist või sodimist lased pärast pulgale ja prindid välja väga mugav ja pärast igat katset (kui see just ei kordu ) viskad legendi minema. Ainuke töö mida pärast teha on punase markeriga ohtlikud kohad ära märkida.Ei saagi aru miks keegi teine seda ei kasuta
Noortele rallihuvilistele nagu teemalgataja arvatavasti on, tahaks veel öelda, et kaardilugeja töö ei piirne ainult kiiruslegendi ettelugemisega. Kaardilugeja vastutab kogu ralli vältel selle eest, et auto oleks alati õiges kohas ja õigel ajal. Piloodi asi on autot juhtida ja tema ei pea teadma, millal on õige aeg AKP-sse siseneda või millist trassi mööda tuleb katselt katsele sõita. Kui vaadata noorterallisid või Koolisügist, siis ikka roppu moodi pannakse aegade arvutamisega mööda. Sellest võib järeldada, et kaardilugeja pole hästi aru saanud, milleks ta seal kõrvalistmel istub. Samuti peab kaardilugeja jälgima, et kohtunikud ajakaardile õigeid katseaegu märgivad (vahest ikka juhtub, et kohtunik ei oska hästi kümne piires liita-lahutada), peab vajadusel pilooti natuke maapeale tagasi tooma või teda hoopis julgustama jne, jne. Ühesõnaga kiiruslegendi kirjutamine ja selle ettelugemine on ainult pool kaardilugeja tööst.
4 käiguga .. ( 140-150 kmh) paremale kurv , kurv ise on positiivne sissepoolse kallakuga lõigata. ::: 150 m jäänud järgmise kurvini milleks on 2 käik (60 - 70 Km/h ) vasakule negatiivne, kallak väljapoole, ML .. _ mitte lõigata. Sees on kas kivi, känd, kraav .. ( reeglina kraave ikka lõigatakse mingilmääral.) 5 käik paremale lõika kohe positiivne vasak ..
Ja nii edasi .. on olemas ka pinnase märke .. kui kruus läheb asfaldiks ja vastupidi .. muda , kivine, libe . oht . hüppe jne .. :) jube palju on tegeld mida kirjutada