Kuulsin hiljuti et heade rehvidega enam võistlema ei lastagi. Ehk siis Nokian, Gislaved, Michelin, Continental rehvid ei sobi ,kuna on kasutatud uuenduslikku tehnoloogiat. Eri kõvasulami kujuga naaste. Ometi on need euroopas tehtud, järgides kõiki EU norme ja reegleid ning on tänaval lubatud.
Kas poleks aeg need ürgaegsed reeglid üle vaadata ja pisut kaasajastada?
Üldiselt on rehvil küljepeal olemas tootmisaeg. Reeglina nädal ja aasta, näiteks 2512 tähendab, et 25. nädal, aastal 2012.
2012/2013 hooaja jäärajarehvid
Autor: RL5
29.10.2012 22:56
Tere, kas keegi oskaks soovitada selleks hooajaks "parima" pidamisega rehvi või Nokian HKPL7 ja ContiIceContact(on see õige nimi üldse, eelmisel hooajal mingi 2 ka selles nimes) on endiselt liidrid? Kas keegi oskab öelda kust või kuidas rehvilt tootmiskuupäeva lugeda?
Ma küll ei tea, kuidas tuleval hooajal suhtuma hakatakse ag eelmisel ja üle-eelmisel talval võistlesin HKPL7-tega ja mingeid probleemi ei olnud. Selleks talvek soetasin Ice Cotactid. Kuna tegemist on siiski täielikult tavaliste tänavalegaalsete naastrehvidega otse tehasest mõlema puhul, julgen väita, et 99,9% probleeme ei tohiks olla.
Kas mõni teadjam vend oskab nüüd täie kindlusega öelda, et ülalnimetatud rehvide soetamine jääraja võistlustel (vähemalt EAL-is registreeritutel) pealtvaatajaks ei jäta?
naastrehvidest
Autor: mp
21.09.2011 18:31
Rehvid vaja varsti sooja panna. Kuidas selle tänavalegaalse naastrehvi teemaga hooajal 2011/2012 on? Kas kõik tänavalegaalsed naastrehvid ka jäärajal lubatud?
Autor: meiz
11.02.2011 15:39
vaatasin seda saverna juhendit, ei leidnud ühtegi viidet selle kohta, et ta oleks eal-is registreeritud... tasuks korraldajale helistada ja küsida, kuidas asjad on. tegu vist illegaalse üritusega ja litsentsiga sõitjad mõelgu enne seitse korda.
Olge valmis kes läheb Savernasse sõitma, kui te olete naelad parajaks käianud ja natukene vaeva nendega näinud jääte pealtvaatajateks. Selline tunne, et nende võistlusjuhendi järgi tuleks muretseda uued rehvid.
Paljuks seda minupoolset juttu juba läheb, aga panen siiski kolmanda ka veel. Eelnevas postis toodut kommenteerides on reeglites võetud aluseks nõuded riigiteatajast, kuhu on lisatud punkt 4.1.5 ( Viimases variandis riigiteatajas seda ei ole), mida nüüd reklaamitakse kui EV kehtivat nõuet. Ma saan aru, et EAL kordineerib Eesti autosporti, kuid oma lisatud punkti nüüd kehtiva seaduse osana näidata ikka ei tohi. Lisaks sellele ilmusid nõuded minumeelest juba ajal, mil hooaeg oli alanud ning rehvid soetatud. Fakt on see, et inimkond ja tema juurde kuuluv on pidevas arengus ning kõnealustele naastudele asrnased naastud on rehvides kasutusel juba mitu aastat. Miks peaks Jääraja karikasarjas kehtima selline stagnatsioon? Lõppudelõpuks on tegu siiski tänavarehvidega, mis hoolimata oma saavutatud kõrgetest tulemustest erinevates rehvitestides ei tee juhist automaatselt meistrit.
...
Autor: Tarmop
09.02.2011 15:43
Lugedes reegleid... Rehvid peavad vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi määrusele: Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded vastama järgmistele tingimustele: blabla 4.1.4 Naastu kaal max 1,4 grammi. 4.1.5 Naastu kõvasulami läbimõõt max 2,5 mm. blabla
Siin tekib ju vasturääkivus EV seadustele.
...
Autor: Tarmop
09.02.2011 15:39
See on vist ainult Eestis võimalik. 1,5 aastat on ilusasti lubatud sõita ning siis hakatakse nii piiderdama inimestega, kes on endale soetanud kallid, kuid täiesti tänavalegaalsed rehvid. Samas liimi ja freesi või tee tont teab mida . On sellist jama vaja, kehtestada monorehv... mingi prott või mis iganes ja panna kõik sellega sõitma.
rehvi teema
Autor: marekteg
09.02.2011 12:00
Fakt on see, et kui tahad võistlustel head tulemust sõita siis pead ka rehvidesse investeerima. Selge, et head rehvid on kallid. Ja kiunuvad just need, kellel on all suvalised odavad rehvid ja kuidagi esi kümmnnesegi ei küündi.
Äkki on tõde hoopis siin
Autor: Toomas3
09.02.2011 11:30
Minu arvamus teemast on, et selle otsustamine kuulub puhtalt EAL valdkonda ja mida kiirmini saabub selgus seda parem. Kui on reeglid siis tuleb neid ka kõigil täita - kui reeglid on lollid, siis tuleb reegleid muuta. Reeglite nn. täitmine või muutmine poole hooajapealt ei ole aga aus võistlejate suhtes. Antud naastrehvide teema puhul käib ükskõik milline muutmine osalejate rahakoti pihta kuna paljudel tuleks hakata uusi rehve ostma jne. Minu ettepanek oleks, et tänavatel legaalselt kasutatavad rehvid peaksid olema lubatud igasugustel võistlustel, kui seal juhendiga selline võistlusklass on. Variant 2 on, et kui senini reaalselt võistlustel kasutatavate naastrehvide osas midagi muuta, siis alates järgmisest talvisest hooajast. to: TigeTigu - mõõtsin oma veidi kasutatud HKP7 naastud ja sain laiuseks 3-3,2mm ja teistpidi mõõt 2mm. Kui juba arutamiseks läks, siis HKPL7 ristlõige oleks 3x2=6mm2 ja ümmargusel naastul läbimõõduga 2,5mm oleks ristlõige 6,25mm2. ContiIce naastu ristlõikearvutus juba keerukam. Mina väga ülekohut ei näe kuna ristlõige ju orienteeruvalt ikkagi sama - lihtsalt naastude töötamise efektiivsus eri suundades ja eri pinnasel on erinev. Aktuaalne: kui Pärnu jäärajal Nokian HKPL7-ga sõita ei saa on tegu lihtsalt võistlejate raha raiskamisega - tuju läheb nulliks niikuinii kui ainult pealtvaataja olema pead. Loogiline oleks et kui EAL midagi ei otsusta, siis vähemalt võistluste korraldajad annaksid infot tekkinud erinevate käsitluste osas. Olen südamelt ära rääkinud
to: väikevend ja uraalikas...
Autor: TigeTigu
09.02.2011 09:49
Kasutaja pöörane postitas siia vägagi aktuaalse küsimuse, mis ei ole repertuaarist "memmed saunas rääkisid..." Seetõttu ei saa aru, miks on vaja hakata halvustama ja "tarka" mängima?
Tõepoolest on kerkinud ülesse teema, et jääraja võistlustel keelustatakse HKP7 (ja arvatavasti ka ContiICE) rehvid, KUNA need ei vasta "JÄÄRAJAVÕISTLUSTE KORRALDAMISE ÜLDALUSED 2011" punktile 4.1.5 - Naastu kõvasulami läbimõõt max 2,5 mm (Contil ja HKP7 see ~4mm)
Jutt siis ainult jäärajavõistlustest, mitte RR ja RS. Nimelt ei ole viimaste juhendites määratletud naastu tipu läbimõõtu!
Olen nõus, et antud reegel on täiesti totter, kuna tegemist on ju tänavalegaalsete rehvidega. Samas ise ei osale Jäärajavõistlustel, seega elan üle... :P
PS! Nv Jäärajavõistlusele minejad, kes sõidavad HKP7'ga/ContiIce'ga - küsige igaksjuhuks see punkt üle enne kohale minekut, et ei oleks halba üllatust (Karmeniga vesteldes Laitse RS I etapil jäi mulje et see punkt võetakse üles juba järgmisel etapil ehk Pärnus).
See ise rehvide ja naastude leiutamine on kõige jaburam tegevust mis saab olla. Need kindlasti ei vasta erinevatele nõuetele, erinevalt tehasest tulnud nokiani, gisla ja conti rehvidest mille keelamine oleks täielik jaburus.
hkpl 7
Autor: marekteg
08.02.2011 21:36
sõidan 2 talve hkpl 7 ja tulemusd on väga head. Võistlustel esi viisik enamasti sõidab nende rehvidega.
naast
Autor: layers
08.02.2011 21:09
Ja kindlast see 1.4 grammi naastu teema sunnib paljud sõitjad, kes on oma rehvidega palju vaeva näinud muretsema endale uued kallid rehvid. Kas olete selle reegliga rahul?
Pidasin silmas just seda 2,5mm läbimõõdu reeglit. Kandilise kõvasulamiga ju sinna piiridesse ei mahu.
...
Autor: Tarmop
08.02.2011 17:13
Tabelit otseselt ei ole, on ainult erinevaaid rehviteste, kust adekvaatse hinnangu saamiseks peaks valima palju erinevaid. Seda ma võin öelda, et 99% on domineerinud Nokian Hakkap. 7, mis on ka vaieldamatult populaarseim naast hetkel. Samuti ei tasu maha kanda misu Xin2 ja kindlasti mitte just saabunud conti icecontact blabla, mis on ka hea rehv. Vastupidavuselt ilmselt parim (otse rehvi vulkaniseeritud moodsad naastud)