Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
21. juuni 2005 14:16
Loe kommentaare (7)
Trüki lehekülg

«Lada käis hästi edasi, aga sellega lõpuni ei saanud»

Marko Mättik - Toomas Tauk Viru rallil. Foto: Karmen VesselovKümme aastat võistlustel Lada rooli keeranud Marko Mättik otsustas sel hooajal muretseda võistlemiseks Toyota. Tänaseks on 28-aastane piloot Saksamaalt toodud Corollaga osalenud kolmel rallietapil.

Marko Mättik on kümne aasta jooksul võistelnud nii rallidel, auto- ja rallikrossidel, rallisprintidel, kui ka jäärajal. "Jäärajalt mul erilisi tulemusi ette näidata ei ole, kuid päris paljudel erinevatel võistlustel olen osalenud tõesti," ütleb Mättik. Oma sõnade kinnituseks on mehel ette näidata hulgaliselt karikaid ning mõned meistrimedalid.

Aastal 2000 tuli Lada VFTS-il võistelnud Marko Mättik koos Kalev Kuzminiga klassis E2000 Eesti meistriks autorallis, aasta hiljem võitis ta Balti meistrivõistlused autokrossis. "Ega eelmise aasta põhjamaade karikasarja neljas koht ka sugugi halb ei ole," lisab Mättik.

Erinevates võistlussarjades ja mitmetel Ladadel kihutanud mees otsustas Toljatti tehases valminud sõiduvahendite asemele mullu muretseda "lääne" päritolu võistlusmasina - Toyota Corolla GT. Autovahetuse põhjusena nimetab ta eeskätt vastupidavust: "Lada käis hästi edasi, aga lõpuni sellega rallidel ei saanud. Arvan, et Toyota on selles suhtes parem. Mootor on küll lahja, aga auto tervikuna vastupidav."

Tagaveoline Toyota on toodud Saksamaalt. "See oli seal N-rühma ringrajaauto," selgitab Mättik. Ta möönab, et ralli jaoks tuleb autot veel kohendada, et see Eesti kruusateedele paremini sobiks. "Käigukast ja tagasild on standard. Vedrustuse kallal tuleb tööd teha ning mootor on veel pooleli aretamisega. Arendustöö käib ja usun, et päris võistlusvõimeliseks saab auto tuleva aasta Tallinna ralliks."

Mis on Lada ja Toyota kõige suurem erinevus? "Mina tunnen Toyota puhul kõige enam puudust tagumistest ustest. Ladal sai asju hõlpsamini sisse-välja tõsta. Corollas on vähem ruumi, aga sõiduomadusi see ei mõjuta," räägib Mättik ja kiidab Toyotat, "sõita saab täpsemini, ei pea lammutama."

Sel hooajal on Marko Mättik Toyotal kaasa teinud kolm rallit. "Neist kaks saime korralikult lõpuni ja nüüd on kaks kolmandat kohta. Vaevalt, et me väga kiired oleme olnud, aga auto pidas vastu. Tallinna ralli läks küll natuke õnnetult, sain alt õlipunni kätte ja õli jooksis välja."

Kui veel läinud aastal osales SK Villu ridades sõitev Marko Mättik ka krossidel, siis sel aastal lubab ta keskenduda autorallile: "Arvatavasti ma krossivõistlustel kaasa ei tee ja sõidan rohkem rallit."



Marko Mättiku Toyota Corolla GT. Foto: Einar Alliksaar
Artikli juurde
23.06.2024
Ralli on geenides nii Drivestonia korraldajatel kui ka seal osalenud autodel
Artikli juurde
25.06.2024
Euroopa meistrisarja punkte asub püüdma 51 võistluspaari
Artikli juurde
25.06.2024
Katrina Mathiesen saavutas superkrossisarjas esimese võidu
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
23.06.2024
Drivestonia 2024 (0)
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
25.06.2024 22:18
Drivestonia 2024 (0)
16.06.2024 07:42
Crosskartide rallisprint 2024 Vasalemmas (0)
27.05.2024 09:59
RallyX 2024 Kouvola Finland (0)
06.05.2024 08:00
Latvian-Lithuanian Rallycross Championship 2024 (0)
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia