Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Margus Kiiver
24. august 2020 7:26
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: MOMU

Avatakse näitus "Eesti mootorisport 1921-2021“

25. augustil avatakse Eesti Rahva Muuseumis (ERM) MOMU Mootorispordi Muuseumi näitus "Eesti mootorisport 1921-2021“. Sellega tähistatakse juba ette vaadates Eesti mootorispordi 100 aasta täitumist aastal 2021.

ERM’i silla-alal asetseval näitusel saab 25. augustist kuni 13. septembrini (v.a 1.-7. septembril, kui ERM on Estonia ralli võistluskeskus ja suletud) näha läbi 100 aasta Eesti mootorispordi olulisi eksponaate, mis on sinna toodud nende tavapärasest asukohast, Turbas asuvast MOMU Mootorispordi Muuseumist. Näha saab vormeleid, ralliautosid ja tsikleid ning palju muud, mis või kes on jätnud oma olulise jälje Eesti mootorispordi ajalukku. Estonia ralli ajal saavad näitusega tutvuda MM-rallil osalejad.

28. augustil 1921. a. peeti noores Eesti Vabariigis esimene auto-motospordi võistlus: autoralli Tallinn-Rapla-Tallinn. Sellest ajast loetakse kodumaise mootorispordi ajalugu. Näitus ongi pühendatud Eesti mootorispordi peatselt täituvale esimesele sajale aastale. Lisaks suurele harrastajate ja huviliste hulgale, oli Eestis ka väga arenenud võidusõidutehnika tööstus. Esimene tehas, kus valmistati võidusõidumasinaid oli Saar § Co, kus enne 1940. aastat ehitati võidusõidumootorrattaid Tempo. NSV Liidu koosseisus laienes võidusõidutehnika tootmine, kui Eesti insenerikultuuri väljapaistev osa kiiresti ning tootmisega tegelesid hulk ettevõtteid: Tallinna Autode Remondi Katsetehas, Tartu Autode Remondi Katsetehas, väikeettevõte Kavor, ühisettevõte ESTTEC, ühisettevõte Viro, tehas Vihur, tehas Teras. Lisaks valmistati väikeses seerias erinevatele aladele mõeldud tehnikat ka teistes ettevõtetes ja mootorispordi klubides.

Eesti võidusõidutehnika tootjatest on suurim Tallinna Autode Remondi Katsetehas (lühend TARK), mille tootang vormelautode osas ulatus 1331 autoni, lisaks ehitati ca 4000 kartautot noortespordile. 1985. aastal tõusis tehas toodetud vormelautode osas maailmas suuruselt teisele kohale (esikohta hoidis Inglise Lola).

Tänapäeval hoitakse neid traditsioone elus ja üks parim näide on tudengivormeli tiim Formula Student, mille liikmed on läbi aastate ehitanud väga innovatiivseid masinaid, alustades sisepõlemismootoriga vormelitest ja lõpetades isesõitvate elektrivormelitega.

Näitusel saab näha ka mudelikollektsionääri Rauno Paltseri valikut tema kogust. ERMi näitusel saab näha üle 100 Eesti rallisõitjatega seotud mudeli.
Artikli juurde
23.06.2024
Ralli on geenides nii Drivestonia korraldajatel kui ka seal osalenud autodel
Artikli juurde
25.06.2024
Euroopa meistrisarja punkte asub püüdma 51 võistluspaari
Artikli juurde
25.06.2024
Katrina Mathiesen saavutas superkrossisarjas esimese võidu
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
23.06.2024
Drivestonia 2024 (0)
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
25.06.2024 22:18
Drivestonia 2024 (0)
16.06.2024 07:42
Crosskartide rallisprint 2024 Vasalemmas (0)
27.05.2024 09:59
RallyX 2024 Kouvola Finland (0)
06.05.2024 08:00
Latvian-Lithuanian Rallycross Championship 2024 (0)
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia